سوالات کنکور و المپیادها و درسی و شیوه های نوین مطالعه

سوالات کنکور و المپیادها و درسی و شیوه های نوین مطالعه

سوالات کنکور و المپیادها و درسی و شیوه های نوین مطالعه

سوالات کنکور و المپیادها و درسی و شیوه های نوین مطالعه

7 نکته درباره چراغ مطالعه

7 نکته درباره چراغ مطالعه

 

7 نکته درباره چراغ مطالعه

یافتن نقطه‌ای مناسب برای هر منبع روشنایی و انتخاب درست لامپ و حباب و سایر اجزا، همه در ایجاد حال و هوای نهایی موثر هستند. روشنایی مخصوص مطالعه باید هماهنگ با عادت‌ها و سلایق شما باشد تا در مطالعه‌های طولانی‌ مدت احساس خستگی و کلافگی نداشته باشید. در ستون این هفته به نکاتی در مورد نورپردازی صحیح می‌پردازیم تا بتوانید فضایی مناسب برای مطالعه فراهم سازید.

نکته اول:
برای زیباتر شدن فضای اتاق بهتر است، چراغی را انتخاب کنید که رنگ پایه و حباب آن هماهنگی با رنگ زمینه اتاق و مبلمان اتاق داشته باشد. امروزه چراغ‌های مطالعه در سایزهای مختلف و طرح و رنگ‌های متنوع در بازار وجود دارند بنابراین هماهنگ کردن و ست کردن این چراغ‌ها با هر نوع فضایی به راحتی امکان‌پذیر است.

نکته دوم:
برای مطالعه‌های طولانی مدت بهتر است که از نور زرد استفاده کنید، چرا که نور زرد نسبت به نور سفید خستگی کمتری را سبب می‌شود.

نکته سوم:
بنابر توصیه کارشناسان و جراحان بیماری‌های چشم، بهتر است که نور به صورت مستقیم روی کتاب تابانده نشود، به همین دلیل تاکید می‌شود که چراغ مطالعه در سمت دست غیر غالب قرار گیرد، یعنی چراغ مطالعه در راست دست‌ها در سمت چپ و در چپ دست‌ها در سمت راست قرار بگیرد.

نکته چهارم:
قبل از خریداری چراغ بهتر است تصمیم بگیرید که به چه روش مطالعه‌ای عادت دارید، برای مثال آیا عادت دارید که به صورت خوابیده مطالعه کنید؟ آیا عادت دارید که پشت میز مطالعه کنید؟ آیا عادت دارید که قدم بزنید و کتاب بخوانید؟ برای هر کدام از این روش‌ها نورپردازی به خصوصی وجود دارد.

نکته پنجم:
اگر عادت دارید که پشت میز بنشینید و مطالعه کنید بهتراست چراغ مطالعه رومیزی خریداری کنید. چراغ مطالعه رومیزی، روشنایی ویژه‌ای که برای چشم مطلوب باشد را تامین می‌کند. حلقه‌ پخش‌کننده‌ای که بالای منبع نور قرار دارد مانع آن می‌شود که نور آزاردهنده شود. در این روش حباب چراغ را به گونه‌ای انتخاب کنید که پهنای آن، سطح تمام میز مطالعه شما را روشن کند.

نکته ششم:
اگر عادت دارید که خوابیده مطالعه کنید، بهتر است که چراغ‌های پایه‌دار کوتاه را برای کنار تخت‌خواب‌تان خریداری کنید. این چراغ‌ها با ارتفاع 100 تا 110 سانتی‌متر از زمین باید در حالت نشسته با شانه‌های شما هم‌تراز باشد. چراغ‌های پایه‌دار بلند باید حدود 38 سانتی‌متر بالاتر از شما و 50 سانتی‌متر از مرکز کتابی که به خواندن آن مشغول هستید عقب‌تر قرار داشته‌باشند.

نکته هفتم:
به هنگام خرید حباب، کاربری آن را در نظر بگیرید. حباب نیمه شفاف نور را با تابش ملایمی از خود عبور می‌دهد و حباب مات روشنایی را به بالا یا پایین هدایت می‌کند و برای مطالعه نور مناسبی ایجاد می‌کند.

منبع:www.salamat.com
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد